fax
Skip to Main Content

view additional image 1
View in a Room ArtworkView in a Room Background

124 Views

0

View In My Room

Chumberas en flor Painting

Elisa Campos Romero

Spain

Painting, Acrylic on Wood

Size: 21.3 W x 21.3 H x 1.6 D in

Ships in a Box

This artwork is not for sale.

124 Views

0

ABOUT THE ARTWORK
DETAILS AND DIMENSIONS
SHIPPING AND RETURNS

Last year when i went for a walk I saw these flowering tuna figs or "chumbos", as they are called in Spain. They looked spectacular, so beautiful that I decided to paint them.

Year Created:

2015

Subject:
Mediums:

Painting, Acrylic on Wood

Rarity:

One-of-a-kind Artwork

Size:

21.3 W x 21.3 H x 1.6 D in

Ready to Hang:

Not Applicable

Frame:

Other

Authenticity:

Certificate is Included

Packaging:

Ships in a Box

Delivery Cost:

Shipping is included in price.

Delivery Time:

Typically 5-7 business days for domestic shipments, 10-14 business days for international shipments.

Returns:

Free returns within 14 days of delivery. Visit our help section for more information.

Handling:

Ships in a box. Artists are responsible for packaging and adhering to Saatchi Art’s packaging guidelines.

Ships From:

Spain.

Customs:

Shipments from Spain may experience delays due to country's regulations for exporting valuable artworks.

Need more information?

Need more information?

Naci en Madrid en 1947. Desde siempre me recuerdo con un lápiz en la mano. Es verdad que a casi todos los niños les gusta dibujar y pintar, pero la mayoria van perdiendo esa afición a medida que se hacen mayores. Pero yo, en cambio, he seguido dibujando y pintando toda mi vida. No soy autodidacta. He estudiado dibujo y pintura en distintos sitios: primero en la escuela de Artes y Oficios de Madrid y en College of Art de Liverpool. Posteriormente, en el estudio de la pintora Nieves Solana y en la actualidad asisto al Taller del Prado de Madrid. Mis exposiciones mas recientes han tenido lugar en el Instituto "Ramiro de Maeztu" de Madrid,(1998), en la Galeria "Arte & Arte" de Madrid (2005). .En 2009 en la Caja Rural de Toledo y en la Casa de Cantabria de Madrid . En Febrero de 2013, exposición colectiva coincidente con Arco en la galeria EMMA de Madrid. Yo pienso que pintar es una forma de interpretar la realidad que nos rodea, por eso cada pintor nos hace descubrir un mundo diferente en su obra. Asi pues, en mis obras os muestro mi visión de los temas que me interesan, jardines y paisajes, bodegones y figuras, esas geishas que me resultan tan fascinantes, los collages que me hacen explorar otras formas de expresión... Naci en madrid en 1947 y desde siempre me recuerdo con un lápiz en la mano.A casi todos los niños les gusta dibujar y pintar, pero la mayoria van perdiendo esa afición a medida que se hacen mayores. Pero yo, en cambio, he seguido dibujando y pintando toda mi vida. No soy autodidacta. He estudiado dibujo y pintura en distintos sitios: primero en la escuela de Artes y Oficios de Madrid y en College of Art de Liverpool. Posteriormente, en el estudio de la pintora Nieves Solana y en el Taller del Prado de Madrid. Mis exposiciones mas recientes han tenido lugar en el Instituto "Ramiro de Maeztu" de Madrid,(1998), en la Galeria "Arte & Arte" de Madrid (2005). .En 2009 en la Caja Rural de Toledo y en la Casa de Cantabria de Madrid . En Febrero de 2013, exposición colectiva coincidente con Arco en la galeria EMMA de Madrid.

Why Saatchi Art?

Thousands of
 
5-Star Reviews

We deliver world-class customer service to all of our art buyers.

Global Selection of Original Art

Explore an unparalleled artwork selection from around the world.

Satisfaction Guaranteed

Our 14-day satisfaction guarantee allows you to buy with confidence.

Support Emerging Artists

We pay our artists more on every sale than other galleries.

Complimentary Art Advisory

Our free art advisory service pairs you with a knowledgeable curator who will guide you through a seamless, stress-free process to find artwork that fits your style and needs.

Work with a curator

Complimentary Art Advisory

Curator - Erin Remington

Erin Remington, Curatorial Director

Related Searches

blooming

spring

flowers