5 Views
0
View In My Room
Painting, Acrylic on Canvas
Size: 14.9 W x 17.9 H x 0.8 D in
Ships in a Box
5 Views
0
기억하고 있는 사건이 사실, 진실이라고 믿고 있지만 그렇지 못하다는 것을 간접적으로 표현하기 위해 글씨를 뒤집었다. 사람들은 거울을 볼 때 좌, 우가 바뀌어 비췬다는 사실을 잘 인지하지 못한다. 이런 사실은 거울의 특성을 인지하고 보았을 때 진실을 깨닫는다. 작품을 보는 관람자들은 글씨만 뒤집어 놓았다고 생각할 것이다. 하지만 그림 자체가 뒤집힘으로써 글씨가 뒤집혀져 있을 수도 있고 글씨만 뒤집혀 진 것일 수도 있듯 관람자는 작품의 원본의 진실을 정확하게 알 수는 없다. 기억은 우리가 편집해낸 이미지나 감각이라 생각한다. 기억은 마치 서서히 편집을 하면서 어디서 어떻게 왜곡되었는지 모르고 살아간다. 하지만 이러한 것들은 어떠한 기록이나 서로의 기억을 교환할 때 비로소 오류가 생겼다는 것을 알게된다. 이런 오류를 표현하기 위해 쉽게 알 수 있는 방법인 글자의 뒤집힘을 이용하였고 알 수 없는 영역으로는 이미지 자체를 뒤집거나 다른 이미지를 덧씌우는 방식으로 표현하였다.
2021
Acrylic on Canvas
One-of-a-kind Artwork
14.9 W x 17.9 H x 0.8 D in
Brown
Yes
Ships in a Box
Typically 5-7 business days for domestic shipments, 10-14 business days for international shipments.
Ships in a box. Artists are responsible for packaging and adhering to Saatchi Art’s packaging guidelines.
South Korea.
Please visit our help section or contact us.
South Korea
We deliver world-class customer service to all of our art buyers.
Our 14-day satisfaction guarantee allows you to buy with confidence.
Explore an unparalleled artwork selection by artists from around the world.
We pay our artists more on every sale than other galleries.